AUDI A7 Sportback 3.0 V6 TDI DPF quattro tiptronic FULL FULL HIBA

Ár, költségek
Vételár:11 000 000 Ft
Vételár EUR:€ 33 008
Általános adatok
Évjárat:2014/6
Állapot:Kitűnő
Kivitel:Coupe
Jármű adatok
Kilométeróra állása:50 000 km
Szállítható szem. száma:4 fő
Ajtók száma:5
Saját tömeg:1 850 kg
Teljes tömeg:2 460 kg
Csomagtartó:535 liter
Motor adatok
Üzemanyag:Dízel
Hengerűrtartalom:2 967 cm³
Teljesítmény:230 kW, 313 LE
Henger-elrendezés:V
Hajtás:Összkerék
Sebességváltó fajtája:Automata (8 fokozatú tiptronic) sebességváltó
Okmányok
Okmányok jellege:Érvényes magyar okmányokkal
Abroncs
Nyári gumi méret:235/55 R 17

Leírás

Ha olyan autót keres, mellyel sosem lesz nyugta, mert valami mindig meghibásodik, akkor jó helyen jár! Az autó szinte az összes audi extrát megkapta: - DRA (Durván Rángató Automataváltó) - FRH (Folyamatosan Recsegő Hangszórók) - RMK (Rosszul Működő Középkonzol) - ABB (Állandóan Beakadó Biztonsági-öv) - HKA (Hangosan Kattogó Ablaktörlők) A teljes extra listát emailben el tudom küldeni. Az autó látható sérülésektől mentes, kéthavonta márkaszervizben szervizelt. Mivel az autó még gyári garanciális, ezért a meglévő nyilvánvaló gyártási hibákat, a márkaszerviz bármikor szívesen letagadja. A vezetési élményhez hozzátartozik az állandó félelem, hogy mikor megy teljesen tönkre a váltó, vagy mikor áll le menet közben teljesen váratlanul a motor, mint legutóbb. A kocsi magánszemélytől eladó, kizárólag hasonlóan igényes vevőnek, aki szívesen fizeti ki egy kisebb lakás árát egy szinte használhatatlan gépkocsiért. Végig vezetett szervizkönyvével pontosan olyan hülyének nézik a márkaszervizben, mint bárkit. Amennyiben nincs még elég stresszfaktor az életében, kérem hívjon! AZ ÁR NEM ALKUKÉPES! KERESKEDŐK KÉREM NE HÍVJANAK!---------------------------------------------------------------------------A viccet félretéve: Életem ezen 3 évében 3 audim volt összesen. Teljes történet: Gyerekkori álmom volt, hogy egyszer majd audival közlekedhetek. Az üzleti életben tanúsított kitartásom is részben ennek a vágynak volt köszönhető. Amikor már megengedhettem magamnak, vásároltam egy használt audi a5 gépjárművet (ha jól emlékszem 130 ezer kilométerrel). A kocsit átnézettettem az audi egyik márkaszervizében, ahol mindent rendben találtak, az autó műszakilag rendben, szervizkönyv vezetve. Fél év, nagyjából 20 ezer kilométer használat után, az autó minden előjel nélkül leállt menet közben. Elég félelmetes volt, bár csak 40-el mentem, de fék és kormányszervó nélkül csak a szerencsének köszönhetem, hogy baleset nélkül sikerült megállnom. Az autót bevontatták a márkaszervizbe, ahol megállapították, hogy rossz minőségű üzemanyag miatt (?) tönkrement a magasnyomású üzemanyagrendszer, amiből leváltak darabok és tönkretették a befecskendező rendszert is. A javítás több millió forintot tett ki, melyből nekem csak 10%-ot kellett kifizetnem az audi méltányosságának köszönhetően, de a végösszeg így is több százezer forintról szólt. Érdekes, hogy a nem csökkentett összeg, szinte pontosan annyi volt, mint amennyiért vettem az autót. Miután kifizettem a javítást, el kellett adjam az a5-t, mert nem éreztem magam biztonságban (bele se merek gondolni, hogy mi történt volna autópályás sebességnél, ha hirtelen leáll így a kocsi). Beszámíttattam egy fiatalabb és kevesebbet futott audi a7-re, gondolván, hogy ha weltauto-tól vásárolom, akik a minőségi használtautók garanciával szlogennel csalogatnak be és odafigyelek majd a tankolásra (nem mintha eddig nem tettem volna), akkor nagy gond nem lehet. Természetesen több millió forintot rá kellett fizetnem az új csodagépre, amit szintén átnézettetem és itt is mindent rendben talált a hivatalos audi szerviz. Az is kiderült, hogy ezen az a7esen már volt magasnyomású üzemanyagpumpa csere, ami egyrészt felháborított, másrészt kicsit megnyugtatott, hogy akkor már több hátha nem lesz. Nem kellett sokat várni az újabb jelenségre. Felpattant a motorháztető menet közben. Szerencsére ez is városi tempónál történt. Felhívtam a márkaszervizt, akik azt mondták, hogy ismerik a jelenséget, csak fújjam be WD40-nel és jó lesz. TESSÉK? Közben kb 1 év és kb 30 ezer kilométer használat után tönkrement az automata váltó, mely a váltások közötti erős rúgás és időnkénti visszaváltás-késlekedéssel járt. Mivel így gyakorlatilag ez is használhatatlanná vált, bevittem a márkaszervizbe, ahol több mint egy millió forintért javították ki, de szerencsére itt is csak 10%-ot kellett fizessek. Miután másfél év alatt 2 audi is cserben hagyott, de a márka iránt táplált érzelmeim ismét erősebbnek bizonyultuk a józan észnél, ezért sikerült elhitetnem magammal, hogy eddig azért lett komoly baja mind a kettő audimnak, mert a garanciájuk lejárta után vásároltam őket. Tehát a váltóhibás a7est beszámíttattam egy 2 éves, 30ezer kilométert futott, gyári garanciális audi a7-be szintén a weltauto-tól. Erre is ráfizettem pár milliót, hogy meg tudjam venni, de el akartam érni a céljaim és egy használható audi büszke tulajdonosa akartam lenni. Gyakorlatilag amint átültem a jelenlegi a7-be a kisebb-nagyobb problémák tucatjával zúdultak rám. Ebben is elkezdett rángatni a váltó, ami miatt 4 szer voltam az elmúlt fél évben márkaszervizben, de nem találnak hibát. Ugyan én elmentem egy tesztútra az egyik szerelőjükkel, aki végig egyetértett velem és egyértelműen hibának ítélte a jelenséget, de a szervízből már úgy hívtak, hogy a kolléga mindent rendben talált. A hangszórók recsegése miatt már háromszor voltam szervizben, kétszer cserélték is állítólag, de ugyanúgy recseg továbbra is. A visszapillantó tükrök néha nem nyílnak ki maguktól, de ezt persze nem produkálja a szerviznek. Beesett a légkondi tekergetője, erre azt tudják mondani, hogy biztos beütöttem valamivel és 50ezer forint + munkadíj a csere. Amikor pedig mondtam, hogy nem fizetem ki hagyják úgy, kiderült, hogy egyszerűen vissza lehet rakni és csak tízezret kértek így a műveletért. Tönkrementek az első parkolószenzorok, amit kavicsfelverődésre fogtak, de ezek után már nem hiszem el. Mellékesen megjegyzem, hogy az én audim is a csalósdízelek közül való. Odáig fajultak ezek a dolgok, hogy a méregdrága audim az egyik legnagyobb stressz-tényezővé vált az életemben. Minden napom rettegéssel kezdődik, hogy most mi megy tönkre, miért fog leállni, mennyi lesz javítani, mivel közlekedek majd amíg javítják. Most itt vagyok egy gyári garanciális autóval, melynek nem tudom érvényesíteni a garanciáját, mert vagy letagadják a meglévő hibát, vagy meg sem tudják javítani. Itt telt be a pohár és elkezdtem leveleket írogatni az ügyben a weltautonak, audinak, porsche hungariának, mindenkinek. Leírtam benne az elmúlt három év keserűségét, amit a három audi okozott. Senkit nem érdekelt, válasz sem nagyon jött. Kiment az ügyvédi levél is, az ingolstatti központba is. Fel is hívtak kintről is és itthonról is, de egymásra mutogatnak, senki nem vállal felelősséget. Elhatároztam tehát, hogy megválok ettől a romhalmaztól és soha többet nem vásárolok semmit a volkswagen családtól. Fel is adtam a hirdetést, de a legelső érdeklődőnél kiderült, hogy nem tudom tiszta szívvel eladni ezt a romhalmazt senkinek. Nem tudok őszintén felelni arra, hogy minden rendben van-e a kocsival. Mert nincs. Ezért javasoltam az ügyvédi levelekben, hogy vásárolják vissza a vételárán az autót és akkor eltekintek a dolgok jogi úton való rendezésének bennem igen erősen meglévő igényétől. Ezt azonnal visszautasították. Jelenleg tehát egy fogyasztó vagyok, akinek szinte használhatatlan a terméke, de legalábbis erősen megkérőjelezhető a minősége, főleg összevetve azzal, amit a márka kommunikál. Mégsem tehetek semmit. Tényleg csak a feljelentgetés marad? Hogy 10 éven keresztül járhassak a bíróságra eredménytelenül, mint a volkswagen passat-os úriember? Megalázva, eltiporva érzem magam és úgy látom nincsenek eszközeim a jogaim érvényesítésére. Tudom, hogy sokaknak nagyobb bajuk is van az ilyen dolgoknál, de én azért tanultam, azért küzdöttem és sosem adtam fel, hogy a gyermekkori álmomat valóra válthassam. Most felnőttként pedig kénytelen vagyok szembesülni azzal, hogy mindenféle következmények nélkül működhet így egy ekkora cég. Szeretnék tenni valamit azért, hogy mások ne kerülhessenek ilyen helyzetbe, mint én. Szeretném ha a problémámat a helyén kezelné az audi és olyan attitűddel viszonyuljanak hozzám, amit ők is elvárnának egy ilyen presztízsű cégtől, mint amilyennek a sajátjukat szeretnék beállítani. Ezért töltöttem fel ezt a hirdetést. Ui: NEM a fenntartási költségekkel volt/van a problémám, hanem az audik totális megbízhatatlanságával és az engem ért konstans le és hülyének-nézéssel a márkaszervizben.

Autónavigátor.hu



Autónavigátor véleménye

Osztályzat:
3,5

Pozitív: Kényelmes és tágas utazóautó, jó úttartás, gondos kidolgozás, kedvező fogyasztás.

Negatív: Elég érzéketlen kormányzás, rossz úton nyugtalan futás. Magas árszint, jellemzően nagy futásteljesítmény.



Katalógus adatok

AUDI A7 Sportback 3.0 V6 TDI DPF quattro tiptronic
Kategória
Felső középkategória
Szélesség
1 911 mm
Magasság
1 420 mm
Hosszúság
4 969 mm
Tengelytáv
2 914 mm
Üzemanyagtank
75 liter
Fordulási kör átmérője
12 m
Hasznos teher
610 kg
Városi fogyasztás
8 l/100km
Országúti fogyasztás
5,6 l/100km
Vegyes fogyasztás
6,4 l/100km
CO2-kibocsátás
169 g/km
Végsebesség
250 km/h
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra
5,3 s