VOLKSWAGEN GOLF I 1.5 GL

Ár, költségek
Vételár:Ár nélkül
Általános adatok
Évjárat:1983 (30 évnél öregebb)
Állapot:Normál
Kivitel:Ferdehátú
Jármű adatok
Kilométeróra állása:74 000 km
Szállítható szem. száma:5 fő
Ajtók száma:3
Saját tömeg:1 000 kg
Teljes tömeg:1 500 kg
Tető:Nyitható napfénytető
Motor adatok
Üzemanyag:Benzin
Hengerűrtartalom:1 457 cm³
Teljesítmény:51 kW, 69 LE
Henger-elrendezés:Soros
Hajtás:Első kerék
Sebességváltó fajtája:Manuális (4 fokozatú) sebességváltó
Okmányok
Okmányok jellege:Lejárt magyar okmányokkal
Abroncs
Nyári gumi méret:155/82 R 13

Műszaki

  • centrálzár

Leírás

Az autó története a következő. Amikor a 90-es években özönlettek az országba a Nyugatról behozott Golf1, Kadett, Civic, Audi 80, Peugeot 206 kisautók Gépészeti szakközépiskolásként minimum állást kellett foglalni az osztályban, hogy melyik a jobb autó. Akkor persze erről a fogalomról még más volt a definíciónk. Nekem egyértelműen a Golf1 lett a vallásom, főleg, miután kipróbálhattam Anti osztálytársam sógorának az 1.6GTD 3 ajtósát. Jézusom! Ültetett futómű, széles kerekek ATS felniken, Kamei hátsószárny, kerékjárati műanyag ívek, króm kilincsbetét, 4 lámpa elöl, márkajelzés nélküli hűtőrács, fölötte szemöldök, nagy hátsó lámpák (amibe a féklámpa úgy volt bekötve, hogy a két legbelső, erdetileg ködlámpa villant fel fékezéskor) Belül Recaro ülések, golflabda váltógomb, és olyan, de olyan minőségben szólt benne a Snap! /The Power, hogy ott és akkor tudtam - én egyesgolfos leszek világéletemben és, ha addig élek is, nekem lesz egy ilyen autóm. Ez meg is valósult kb. 10-12 éve. Vettem egy alapot, megbíztam egy mestert, majd egy másikat is, lényeg a lényeg, hogy megvalósult az álom. Az autó megkapott mindent: selyemfényfekete, majd antracitszürke fényezést, gázos, állítható gátlókat, komplett belső bőrözést, nagyobb motort, eltolt vezérműtengelyt, hifit, hátsószárny (beszerzése nem volt egyszerű), stb. stb. Következett pár önfeledt év, szünet nélkül vigyorral az arcomon. Snitt. 40+ vagyok, két iskoláskorú gyerekkel. Az autót kb. 4-5éve nem indítottam be, miután beparkoltam vele egy önfeledt kistarcsai kör után. Már ekkor is komolyabb szervezést igényelt egy gyors kör lebonyolítása, a gyerekek már megvoltak, családi autó volt használatban, külföldrön éltünk akkoriban, és nem jártunk ahhoz elég gyakran haza. Az elműlt évekből kiindulva sajnos azt látom, hogy további porosodós évek várnának az autóra, és az évek múlásával arányosan nő majd az autó életrekeltését igénylő erőfeszítés mértéke. Megadta amit vártam tőle, jó volt. Nem eladni sajnálom, hanem megtartani és ebben a méltánytalan állapotban látni, amikor csak lemegyek a garázsba. Az autó nem tökéletes - évekig állt, a Jetronic ezt nem szereti. A műszerfal szélvédő közeli vége behullámosodott a napon, a kesztyűtartó egyik sarkánál a kárpitozás elvált. A motor nem az eredetije. A küszöböt pár év múlva lakatolni kell. Viszont amikor mozgásban van, az egy élmény. Úgy viselkedik kanyarban, mint egy gokart. Az 1.8-as motor repíti.

VOLKSWAGEN GOLF I

Értékelés
Hogy tetszett:
3,0
Járművek átlagos kora:
39 év
Átlagos futott km:
291 539 km
Vélemények száma:
81 db


Autónavigátor véleménye

Osztályzat:
1,0

Pozitív: Egész kényelmes rugózás. Legjobb az 1,3-as és az 1,5-ös benzines, legendás a GTI.

Negatív: Viszonylag szűk utastér, kevéssé kényelmes hátsó ülés. Parkoláskor nehéz kormányzás, de keményen taposni kell a féket is. Hullámos úton, vagy nagy terheléssel leromló menettulajdonságok. Gyenge dízel és 1,1-es, a benzines még sokat is fogyaszt.