Leírás
Az autó anno Németországból lett behozva, első magyarországi tulajdonosa vagyok, ő pedig nekem az első saját autó volt. Magánszemélyként árulom és senki idejét nem szeretném rabolni, szóval kezdem a fekete levessel: az autó lassan 18 éves lesz, nem szűz. Már előttem is kapott pofonokat és én is tettem benne kárt. Nem kell festékvastagságot mérni, van benne gitt. Esztétikailag sem makulátlan. Ez viszont a biztonságosságát nem érinti, nyúlványok nem sérültek. A belső műanyagok sem fiatalok, ami tört, vagy kezemben maradt, azt cseréltem. a legtöbb esetben bontottra, tehát az sem fog örökké tartani és a többi műanyag sem lett fiatalabb. Nem ezt akarod megvenni futárkodásra, (ezt már az árból is látod) viszont nem is eszik keveset. Városban 7 liter körül, ha pörgeted 8 fölé is megy (egy excelben vezetem a fogyasztást amióta megvettem). A pörgetésen a 3000 rpm körüli tartományt értem, 4000 felett már csipegeti az olajat, 5000 felett issza. Ez elvileg jellemző ezekre a kicsi motorokra szóval évi 1-2 balatoni utazást leszámítva nem ezzel akarsz autópályázni. Városban viszont élvezetes pörgetni, mert olyankor azért kivillantja, hogy a budapesti ritmusnál többre vágyik. A katalizátor is mintha értékelné, mert ugyan január elsején dobott egy check engine-t a katalizátor hatásfoka miatt (sofőrszolgálat túl finoman bánt vele), de azóta nem dobta újra. Ettől még a katalizátor probléma jönni fog és mivel ennek javítása 50-től (felújítás) 500ezerig (gyári újra csere) terjedhet minőségtől függően, ezért ezt már az új tulajra bíznám. Egyébként is: az autó hibátlan, de hogy így is maradjon azért évente elvisz jó pár tízezer forintot biztosan és van, hogy beesik valami nagyobb is. Ha megveszed, készülj úgy, hogy a következő 1-2 évben félmilliót még biztosan rá fogsz költeni. Aztán ha mégsem így lesz, akkor örülj. Amiket én cseréltem az elmúlt 4 évben: műanyag kárpitelemek, kuplung (2019-05), bal első ajtó (hibáztam.), első ablaktörlő karok, bal tükör, hátsó gátlók, akksi, kipufogó flexi csöve. Kezelve volt a tipikus első sárvédők rozsdája, a szivárgó klíma, a szilentek és egyéb kopó alkatrészek cseréje. Amit szerelő mondott, vagy a kocsi kiírt, hogy rossz, azt kezeltem. A fékek cseréje esedékes még 3-4 ezer km múlva, de ezt már legalább 15ezer km óta mondják műszakin. A Cricket felszereltség része: 10 légzsák, esőérzékelős ablaktörlő, tempomat, fényre sötétedő belső visszapillantó, Cricket feliratú küszöb és a plusz 0, 5 lóerőt adó króm körívek a műszerfalon. Ezen kívül szereltettem bele egy wireless Android Auto-t és Apple Carplay-t támogató fejegységet ( Kenwood DMX8020DABS ) és a parkolást segítő kamerát előre és hátulra (Kenwood CMOS320), amelyek képe ugyancsak a fejegységen jelenik meg: amikor hátramenetbe rakod a sebességváltót, akkor automatikusan a hátsó kamera képére vált, amikor kiveszed hátramenetből, akkor 10-20-30 mp-ig (állítható) az első kamera képét mutatja. Ez a szett (fejegység + két kamera) ma újonnan, áfásan közel félmillió. Az 1 milliós irányár ezekkel együtt érvényes. Ha ez nem kell, akkor az irányár 850ezer Ft. Viszont akkor nem azonnal vihető az autó, mert ki kell szereltetnem (1-2 nap). Alkudni csak autó mellett ér, kulturált keretek között: ne raboljuk egymás idejét.