Leírás
RITKASÁG (1db a 972-ből), FELÚJÍTOTT, MATCHING NUMBER, ERDETI ALKATRÉSZEK! A Chevrolet 1978-ban tette elérhetővé az üveg targa tetőt a Corvette extralistáján. Abban az évben mindösszesen 972db ilyen autó készült. Mára már bizonyára sokkal kevesebb maradt fenn belőle, különösen ilyen vonzó színkombinációban. Az ezüst külső, méltó a típus 25.ik, vagyis ezüst évfordulójához, míg a bordó (gyári nevén: Mahogany) belső attraktív, mégis ízléses kontrasztot alkot. Különösen nagy értéket jelent, hogy az eredeti, még a gyárban beszerelt, motor és váltó tartozik hozzá (MATCHING NUMBER). Ilyen autóból a kontinensen is alig néhány fut. Az autó helyreállítása, a megvásárlás után, két évet vett igénybe. Különlegességét a teljes felújítási folyamat során tiszteletben tartottuk. A munkák gyakorlatilag restaurátori szinten zajlottak, köszönhetően a jó vásárláskori állapotnak és tisztelgésemnek az autóipar egy remekműve előtt. A felújítás során nem a pénzszerzés vezérelt, hanem a tökéletes, ám mégis eredeti állapot visszaállítása. A legtöbb alkatrész javítható/restaurálható volt, amelyek mégsem azok cseréjét kizárólag eredeti gyári alkatrészekkel oldottuk meg. Ennek köszönhetően az autó ma is azt tudja, amit a gyárkapunk kigördülve 1978 májusában. A folyamat legfontosabb lépéseként egy részletes állapotfelmérést végeztünk, amibe még a motor megbontása is bele tartozott. Az autó 36.800 mérföld futásteljesítménnyel érkezett, amit tükrözött is akkori állapota, ám ez csak annyit jelentett, hogy az alkatrészek nagy részét restaurálással meg tudtuk menteni. Az állapotfelmérés után a következő munkákat végeztem, végeztettem el (a teljesség igénye nélkül): Felújított/restaurált alkatrészek/részegységek: karburátor, fékek, fékerőrásegítő, klíma, ülésvázak, bőrkárpit (teljes csere EREDETI bőrrel!), emblémák, dísztárcsák, ajtózár, motortéri műanyag elemek, külső-, belső fényezési hibák javítása Cserélt alkatrészek/részegységek: szellőzőrostélyok, kilincsfészkek, összes kédergumi, szilentek, motortér szigetelés, szűrők, tömítések, izzók A felújítás után több mint 6 hónapos tesztelésnek vetettem alá az autót és ez idő alatt sikerült finom hangolni a teljes járművet, kezdve a gyújtás időzítésétől, a futómű beállítása és a klíma hűtési teljesítményén keresztül egészen az index kapcsoló kattanásáig. Az autó tehát teljesen elkészült, kipróbált, darab. A mindennapi használatra teljes mértékben alkalmas, viszont egy ilyen érték esetében minden megtett kilométer megfontolandó. Elsősorban gyűjtői darabnak készült, ezért is tartott hosszan a helyreállítás folyamata. Ám pontosan ennek köszönhetően egy időutazás vele minden pillanat. Az összes, eredeti 1978-ban nyomtatott dokumentum rendelkezésre áll (még a fotókon látható, a kereskedő által, anno, a napellenzőre húzott használati utasítás is meg van). A kulcsok egy eredeti 1978-as Miller-opener kulcstartón vannak! Az autót előre egyeztetett időpontban örömmel megmutatom. Próbaútra csak a vételár 30%-ának felmutatása után van lehetőség. Természetesen kizárólag száraz időben.