Leírás
2013 júniusi, ami azért érdekes, mert akkor volt váltás, és ez még a korábbi verzió, nem az új. Alapvetően a fapados verzió, se tolatóradar, se festett üveg, se ülésfűtés, se négykerék nincsen benne. Az elektromos ablakemelő is csak az első két ülésnél van, hátul tekerni kell. Amiket beleszereltettem vagy megcsináltattam az a légkondi, a ködlámpa és a vonóhorog. Akitől vettem az egy olyan embertől vette, aki a betegsége miatt elvesztette az eszméletét, és nekihajtott egy villanyoszlopnak, ami az autó jobb elejétől kezdődően rádőlt a közepére nagyjából. Akitől én vettem, azt állította, hogy mindent kicserélt rajta, a jobb elején az autónak vannak ennek nyomai, illetve a szélvédő fölött középen van egy kis festékmegfolyás, ahol látszik, hogy újra lett csiszolva és festve a tető eleje. Egyébként valószínűleg tényleg rendesen megcsináltatta a jobb elejét, mert közel 8 éve van nálam, és semmi gond nem volt vele. A jobb oldalon ennek a lökhárító műanyag részén, van egy törés, de a műszakin átment így is, ezek szerint ez nem buktató jellegű hiba. Új a lökhárító. A jobb első dob műanyag részét kicserélték, de a 40 fokos nyárban megereszkedett, ezt újból kicserélték nemrég. Semmit nem kellet szerelni még, csak lengéscsillapító-csere volt, azon kívül olajcsere kell 10 000 km-enként, vezérműszíj csere kell 50 000 km-enként, és ennyi. HIBÁK A jobb első ajtónál a küszöb elkezdett rozsdálni (d. fotók). A nyest megette a motorháztető alatti hangszigetelést, így ami maradt, azt kidobtam. A vezető oldalon is van kopás a küszöbön, de ez nem rozsdásodik. A csomagtartóban látszik kopás/karcolás a műanyagon és a fémen, de nem rozsdásodik. Van pár apró esztétikai hiba, egy-egy kis körömhegynyi festékhiány/karcnak tűnő valami, egy-két apró benyomódás. A jobb első fényszóró szokott évente egyszer kiégni, ebből mindig tartok a kesztyűtartóban, kb. 1000 Ft a sima. JAVÍTOTT HIBÁK A pótkerék az autó alatt van, és belülről kell kitekerni egy csavart akkor ereszkedik le annyira, hogy lent ki lehet akasztani a tartót, amin fekszik a kerék a kampóból, ami felhúzza, hogy ne hagyd el. Ez a tartó a kerék előtti részen két lukba megy bele, és ezekből rendre kicsúszott, mindig megállítottak, hogy lóg a pótkerekem, vigyázzak, el ne hagyjam. Ezt dróttal megszereltem, így már nem tud kicsúszni! Le lett cserélve az első lökhárító, az 110 000 Ft volt újonnan, munkadíjjal. A szélvédőn van egy javított kavics okozta sérülés, két apró tűszúrásszerű pont között volt, több éve így van, nem reped. AMI ÚJ A vezérműszíjat cserélték 150 000 km-nél), rá van ragasztva egy papír a vezetőoldali ajtókeretre, hogy mikor esedékes megint (szerintem 200 000-nél), A fényszórók ki lettek cserélve, ha kell, a régieket oda tudom adni tarcsiba, hogy ha valami történik (kavics vagy egyéb betöri), akkor nem kell feltétlenül újat venni, ezeket vissza lehet szerelni. Annyi, hogy karcosak. AMI VAN Jelenleg nyári gumi van rajta, de van téligumi szett is, azt is adom vele természetesen. Ezen kívül van még egy gumi, amit egy cserénél javasoltak megtartani, ha a pótkerék cserére szorulna, tartsam meg. Ezt is tudom adni. Adom vele az emelőt és az elakadásjelző 3szöget, ezt ki szokták szedni, de nekem van az újban, nem kell kivennem. Annyi van, hogy az autó magasabb, mint egy sima személyautó, de az emelő simához van, azaz nem fogod tudni így felemelni, csak tenni kell alá valamit, pl. téglát, mert maximálisan kitekert állásban sem emeli meg annyira, hogy ki lehessen cserélni a kereket. Az összes lábnál van hótálca, a csomagtartóban is! Ezt is adom. Nyilván. Tetettem rá vonóhorgot, ami egyszerű volt, mert egyetlen cég gyártott akkor erre a DUSTER-re, így az került rá. Elvileg le lehet szerelni, ha zavar, és vissza lehet szerelni, amikor újból szükség van rá, viszont ez esetben elvileg újból le kellene vizsgáztatni, így jobb rajtahagyni. Ez egyébként akkoriban egy 100 000 Ft-os mutatvány volt.