Leírás
Vidd el egy hónapra kipróbálni vásárlási kényszer nélkül, hogy a saját felhasználási modelled szerint tesztelhesd. Akár 0 % THM. Eladó egy frissen szervízelt (Kia Gablini Gödöllő), garanciális Elektromos Kia Soul. Ezt a soult bruttó 33, nettó 30 kWh akkuval szerelték. NEDC ciklus szerinti hatótáv 250Km, Nálunk inkább 240 Km tud ideális esetben elmenni, tehát közel 100 %.-os az akksija. A karosszéria hossza 4140 mm, szélessége 1800, magassága 1593 mm. Az üres tömeg a nagyobba akkuval 1585 kg. Ezt a soult bruttó 33, nettó 30 kWh akkuval szerelték. NEDC ciklus szerinti hatótáv 250Km, Nálunk inkább 210-220Km. A 81 kW (105 Le) teljesítményű villanymotor, 285 Nm nyomatékkal, 11, 2 másodperces 100-ra gyorsulást és 145 km/h végsebességel rendelkezik. Az autó 5 személyes. Az utastér a magas építési módnak köszönhetően kifejezetten tágas. A magas üléspozíciót is sokan kedvelik, divatos a SUV stílus. Vidám, színes, minőségi belső anyaghasználattal rendelkezik. főbb extrák még az elektronikus rögzítőfék, a fényre sötétedő belső tükör, a komfort index (ami egy érintésre hármat villan). A csomagtartó mindössze 281 literes a kalaptartó alatt, ugyanakkor szögletes magas felépítése miatt felfelé bővíthető a kalaptartó kivételével. Városi és agglomerációs ingázásnál, amíg a légellenállás szerepe nem túlságosan nagy, a fogyasztás kedvező, 10-15 kWh között tartható. Esélyes, hogy a Hyundai-Kia páros ennél az autónál tesztelte a 2016-ban piacra dobott anorexiás Ioniq hajtásrendszerét. Az erő autópályán is még éppen elegendő, de itt a fogyasztás már a karosszéria alakjától elvárható módon megugrik. A tippelőóra nem mutat jelentős kilengéseket akkor sem, ha út közben egy hosszabb lejtőn gurulunk le, nem csökken hirtelen hatalmasat a megtehető hatótáv, ha felhajtunk az autópályára. Debrecen felé haladva az autópályán 130-as tempónál 30 kW feletti pillanatnyi teljesítményfelvételt mutatott a motorra a középső képernyő (ez nem azonos a 130-as átlagsebességhez tartozó 100 km-re vetített értékkel, hiszen ezzel a tempóval 1 óra alatt 130 kilomtert teszünk meg.). fogyasztásának alakulása: kint: 15 C, bent: 20 C sebeség fogyasztás hatótáv 80 km/h 12, 8 kWh/100 km 220 km 90 km/h 15 kWh/100 km 188 km 100 km/h 16, 1 kWh/100 km 172 km 110 km/h 19, 5 kWh/100 km 142 km 120 km/h 22, 5 kWh/100 km 123 km 130 km/h 25 kWh/100 km 115 km Szoftverfrissítés A Soul esetében javítások és újabb funkciók is érkeznek a navigációs rendszerre. A Soulnál is módosítottak valamit az akku egészségi állapotának számítási módján, így ha még nem végezték el korábban érdemes elvinni az autót szakszervizbe, szoftverfrissítésre, melynek következtében a jellemzően 80-90% közötti SoH érték rövid időre 110%-ra ugrik fel, majd némi használat után beáll a valós értékre. A SoH érték (ami az akku egészségi állapotára utal) ellenőrzéséhez OBD olvasó és megfelelő szoftver (pl. SoulSpy mobiltelefonos alkalmazás) szükséges. A villámtöltés jellemzői is változnak: az idősebb autók eredeti szoftvere 80%-os töltöttségi szintnél lekapcsolja a DC töltést (addig azonban maximális teljesítménnyel megy). A szoftverfrissítést követően 94%-ig újraindítás nélkül villámtölthető a Soul, cserében valamivel korábban, 75% körül elkezdi az autó korlátozni a töltési sebességet. Ilyen például az Android Auto/Apple Carplay kompatibilitás: a régi szoftver nem tartalmazza, frissítéskor megkaphatjuk ezt a nagyon hasznos és kényelmes extrát. Egy másik utólagos frissítéssel érkező változás például az, hogy villámtöltés közben az autó automatikusan bekapcsolja a légkondicionálót és alulra irányítja a légáramlatot, ezzel segítve az akkumulátor hűtését. Töltés A Soul még CHAdeMO aljzatot kapott, amely a leginkább praktikus helyen, az autó orrán helyezkedik el. Az autó kifejezetten gyorsan tölt. 70 kW körüli maximális töltési teljesítményre képes, de idehaza ultragyors CHAdeMO töltők hiányában ezt nem sikerült kipróbálni. 50 kW-os DC töltőkön (a szoftver verziójától függően) 75-80%-os töltöttségi szintig megközelíti az 50 kW-os teljesítményt, amennyiben az adott töltőoszlop képes 125 A leadására. Az autóban 6, 6 kW teljesítményű AC fedélzeti töltő, Az AC töltéshez Type1 csatlakozós kábel áll rendelkezésre. Amennyiben 1 fázison rendelkezésre áll legalább 30 amper, akkor a teljes feltöltés ideje 5 és fél óra.