Leírás
A Porsche 928-asok Szent Grálja, az egyetlen egy MANUÁLIS VÁLTÓS 928 GTS Magyarországon most eladó a gyűjteményemből. Az autó teljesen felújított, OT rendszámos. Ez már a hatodik muzeális minősített Porsche 928-asom, melyet szintén professzionálisan felújíttattam. A GTS kézi váltóval nem véletlenül a legritkább, legértékesebb és a gyűjtők által legkeresettebb 928-as modell. A GTS-ek túlnyomó részét automata váltóval szerelték, csupán néhány GTS-t gyártottak kézi váltóval (645 darabot). A piaci ára 25-30 000 euróval magasabb az automata váltós GTS-nél és Európában 70 000 eurótól indul a közepes állapotú kézi váltós GTS-ek ára. Az amerikai Bringatrailer aukciókon pedig már 100 000 dollárért kelnek el ezek a példányok. A veterán autók árai az inflációt követő években ugranak meg, mivel a bankok már nem kínálnak olyan magas hozamot, így a befektetők a bankok helyett a veterán autók felé is orientálódnak. Aki igazán jó befektetést szeretne, az nem az olcsóbb és gyakoribb alaptípusokba, hanem a ritkább, értékesebb verziókba (964 Turbo, 993 Turbo, manuális váltós 928 GTS) invesztál. Igaz, hogy már most is drágábbak a kommerszebb típusoknál, de ezek árai fognak legdinamikusabban növekedni a következő években. Néhány szó az autómról: a 928-asok legutolsó szériájának (GTS) gyárilag kézi váltós modellje. A GTS volt a legfejlettebb 928-as. A (jó állapotú) 928-asokat vezetni egy élmény, de a GTS kézi váltóval mindegyiken túltesz, egy külön kategória a 928-as családon belül. Felvonultatta kora legmodernebb technikáit: 5, 4 literes V8-as, 32 szelepes, 500 Nm-es, 350 lóerős motor, továbbfejlesztett PSD és gyárilag szélesebb futómű, 911 Turbo fékek (a GTS felnijei ezért nagyobbak a többi 928-ashoz képest, hogy elférjenek alattuk a nagyobb féktárcsák), domborított hátsó kerékívek, új, gyorsabb kéziváltó, megerősített kuplunggal és külön olajhűtővel, stb. Muzeális minősített, OT rendszámos, teljesen felújított, mindene eredeti és természetesen a motor és a váltó is matching number (eredeti gyári). A futóművet, fékeket, PSD-t, váltót, kipufogó rendszert, belteret egy svájci Porsche szervizben újították fel. Az 5, 4 literes V8-as motort Magyarország legismertebb 928-as specialistája vette kezelésbe. Végül az autó professzionálisan, teljesen újra lett fényezve az eredetivel megegyező, rendkívül rika és különleges Porsche Amazongreen gyöngyházmetál fényezéssel (napfényben smaragd zöld, árnyékban sötét kék), hogy tökéletes, eredeti, újszerű gyűjtői állapotba kerüljön. Az autó az összes gyári kulccsal (3 darab), kézikönyvvel, eredeti Porsche térképpel, mappával, újkora óta hiánytalanul végig vezetett szervizkönyvvel, korábbi szervizszámláival rendelkezik. Kérem, csak komoly érdeklődők keressenek.