Leírás
FRISSÍTÉS: tavaszra átnézetve a fékrendszer és a legrugórendszer, az autó teljesen hibakódmentes. néhány ezret futott új tárcsák/betétek elöl/hátul, tökéletesen működő légrugók/kompresszor. Minden elem gyári fényezésű, törve/javítva nem volt sehol (ilyen állapotú autó ennyi évesen bizony nagy ritkaság). Leárazás oka: két hónap és jön a gyerek, nem érek rá tovább árulni. Vegyétek/vigyétek, másnak is okozzon annyi örömet, mint nekem! Egyszeri lehetőség, ennyiért, ilyen autót nem találsz soha többet! Csere/beszámítás, részlet, stb. nem érdekel. Az első fizető vevő viszi. Új motorral, garázsból eladó egy meglepetésmentes full-full-full 4.8 V8 Panamera, ráadásul a jelenleg hirdetett autók közül az EGYETLEN, amiben a Panamérák MIND A HÁROM rejtett hibája már orvosolva lett, így az új tulajdonosát nem érik igen drága meglepetések! Hétvégi autóként használtuk, imádjuk, szeretjük, de jön a harmadik gyerek, így mennie kell, mivel sajnos kinőttük. A kisebbik lányom sírt amikor megtudta, hogy eladom, azt mondta: Apa ne add el a lovacskás autót, az a kedvencem! Szóval a lovacskás autóról amit tudni érdemes: a létező legmagasabb Panamera 4s PDK felszereltség, légrugók, Sport Chrono csomag, BOSE hifi, napfénytető, elektromos kihajtható vonóhorog, elektromos rolók, automata szárny, hangolható kipufogó, a tetőkárpit gombjaira programozható kapunyitó, beépített telefon, navi, digitális rádió, bi-xenon lámpák, automata magasságállítás menet közben, stb, stb, stb. Amikor ezt az autót legyártották, nem létezett több extra, ami a Porscnénél kérhető lett volna. Ez már a legendás, sokáig gyártott 2011-es modell (nem a 2010-es, tele hibákkal!), 147e km valós, számlákkal igazolt futásteljesítmény. A gyári extrákon kívül amit még beleépíttettem: a legkomolyabb Pajzs Prémium SIM-es rendszer (500e Ft), ODB tiltás, plusz rablásgátlás (200e ft), első/hátsó wifis kamera (200e Ft). Fél éve garázsban áll, most tudtam rászánni magam, hogy meghirdessem. Amikor leparkoltam, kapott egy új akkumulátort. Fűtött mélygarázsban, leponyvázva áll, hetente beindítjuk egy körre, állás közben az akkumulátora folyamatosan töltve van. A Porsche Budában, majd az érdi Porsche fanatikusoknál (PorschACE Érd, a Porschés körökben legendás Karcsi kezei között minden esetben!) szervizelt, MINDEN számlája megvan, de még a gumizásoké is! Meg akartam tartani amíg világ a világ, ezért nagyon vigyáztam rá, kb. 15 percig járattam a motorját minden indításkor, előszőr állóhelyben kb. egy percig, amíg be nem melegszik annyira, hogy elinduljak vele, majd lassan gurulva üzemi hőfokig, csak ezt követően kapta az első komolyabb gézfröccsöt! Versenypályán soha nem járt, utcai gyorsulásokon, autópályás száguldozásokon, vagy egyéb kanyarvadászatokon sosem vett részt (legtöbbször gyerkőcökkel utazva krúzoltunk vele). Ez a V8-as motor szeret enni, városban/dugóban 20 felett, de ugyanakkor nagyon kezesbárány tud lenni hosszú úton/autópályán 100/130-as utazónál 10 liter környékével beéri. És mindezt úgy, hogy egy atomvillanás-biztos, titán-merevített kasztniban ülsz 2, 5 tonnán és közben a világ legkényelmesebb óriás foteljében hátra dőlve azt mondod magadnak: huhhh. ez az érzés minden pénzt megér. Mivelhogy ez az érzés sokszor, naaagyon sokba is kerülhet, ha nem figyelsz oda! Ezeknek a V8-as motoroknak gyönyörű a hangja, csodás a karakterisztikája, turbó nélkül is úgy húz, mint egy igazi versenyautó. VISZONT: a vezérműtengely okoskerekei gyárilag nagyon gyenge anyagból készülnek, ezeket MINDEN Panamérán cserélni kell előbb vagy utóbb. Az én Panamérámon ez már cserélve lett még a hiba jelentkezése előtt (motor szétszed, kivesz, vezérműtengely, motor vissza, 1.5 millió Ft-os művelet). Ezt én a 100e-es szervíznél megcsináltattam, plusz a teljes hidraulikát lecseréltettem, jobb a biztonság (500e Ft gumicsövek, tömítések, hidraulikafolyadék). Két éve a nagyszervíznél cserélve lett mind a négy tárcsa, a teljes vezérlés, a gyertyák, szíjak. Szűrők (olaj, pollen, légszűrő) és olaj minden 10e-nél cserélve. Az elmúlt két évben összesen 10e km-t mentünk vele. 110.000-nél a Panamérák másik rejtett hibája is előjött, amely szintén MINDEN Panameránál jelentkezik, kinél korábban, kinél később. Ez az a szó, amit egy ilyen komplexitású motornál sosem szeretnél hallani: az a motorgenerál. 4 millió Ft-ért egy versenytechnikával foglalkozó cég (fotók, számlák mind megvannak) gyári minőségben felújította a motort, minden kopó alkatrészt kicseréltek, tehát egy vadonatúj, még szinte bejáratós motor van benne! Ezt a költséget sem az új gazdájának kell megfizetnie! Ja és most már tényleg a világvége meg egy napig elmegy ez az autó, hiszen valójában csak 37.000 km van a motorban! A harmadik rejtett hibával a termosztát lepne meg minket, ha nem lenne már ez is kicserélve. Külföldi blogok alapján ez a legalattomosabb hiba, ami derült égből villámcsapásként törne ránk, ha hagynánk, de én még azelőtt léptem, hogy lecsapott volna. A termosztát (plusz csövek, plusz ház, plusz gyári diagnosztika) cseréjének 500e forintos költségét (Porsche Buda) sem az új tulajdonosnak kell állnia, ezt is kicseréltettem. A legutolsó hivatalos motor- és váltóvezérlő szoftver van rajta, a térképek is frissítve lettek (most már tud a legújabb iPhone-okhoz is kapcsolódni). Téli/nyári gumiszet jár hozzá (1, 5 millióért vettem ezt is, néhány ezer van mind a kettőben). Gumiból, mint minden másból is csak a gyárit vettem: Michelin Pilot Alpin PA4 FSL 225/45 R19 104W és 285/40 R19 107W. Csak Shell V-Power Racing-et tankoltam bele az évek hosszú során át. Olajcserénél csak Mobil1 0w-40-at kapott! Szubjektív ugyan, de szerintem a létező legszebb grafitszürke szín kagylóporral, csodálatosan csillog és minden szögből másnak látod. Belül a legendás minőségű fekete bőr ülések, természetesen fűthetőek, ahogy a kormány is. Szóval vegyétek, vigyétek, de a legfontosabb: nagyon szeressétek, pont úgy ahogy mi! Nálunk családtag volt, törölgettük, fényesítgettük, és minden előre cseréltünk benne, nem is bennünket soha meglepetés! Minden gyári kulcs, papírok, szervízkönyv megvan hozzá (vezetve a Porsche Budás szervízekig, utána számlákkal igazolt minden művelet). Egy éves korában Németországból vásárolt (szalonban bemutatóautó volt) 1000 km-el, azóta a családunk birtokában van. Az autó a családi cégünk tulajdonában van, számlát tudunk kiállítani róla. Carvertical-os és Totalkár-os lekérdezést is lefuttattuk, ezt oda tudom adni, egyik sem talált semmi törést/lopást vagy bármi egyéb más problémát az autóval kapcsolatban (a képeken látszik a rendszám, ezt Te is meg tudod tenni, de emailben átküldöm/megmutatom). Ha egy VALÓBAN költségmentes és igazán szakértő módon használt és karbantartott autót szeretnél, akkor telefonos egyeztetést követően a XII. kerületben tudod megnézni, de vigyázz. szerelem lesz első látásra!